Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

ΤΟ «ΡΗΓΜΑ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Το δεύτερο lockdown που ήρθε σαν συνέπεια από την αποτυχία του πρώτου έχει επιφέρει καταστροφικές συνέπειες σε όλη την κοινωνία. Ανεργία, καταστροφή του λιανεμπορίου, των αυτοαπασχολούμενων και των ανθρώπων που αγωνίζονται για το μεροκάματο. Ταυτόχρονα καμιά μέριμνα δεν έγινε για να θωρακιστεί η Δημόσια υγεία και παιδεία. Παράμετρος της καταστροφής είναι και τα κλειστά σχολεία με ότι αυτό σημαίνει για τα έγκλειστα παιδιά και το βάρος που σηκώνουν οι οικογένειές τους. Η κακόφημη εξ αποστάσεως στην οποία έχουν υποχρεωθεί δάσκαλοι μαθητές και οικογένειες διευρύνει το χάσμα ανάμεσα σε αυτούς που έχουν και αυτούς που δεν έχουν και βαραίνει ακόμα περισσότερο μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς, όχι μόνο γιατί δεν υπάρχουν τα μέσα αλλά πρώτα και κύρια γιατί δεν είναι διαδικασία που ταιριάζει στο παιδί και την εκπαίδευση .Αντίθετα εντείνει τις ταξικές διαφορές και μεγιστοποιεί τις μαθησιακές δυσκολίες .Η έκθεση προσωπικών δεδομένων και εκπαιδευτικών στιγμιοτύπων των παιδιών που θα έπρεπε να βρίσκονται σε πλήρη προστασία είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολεί. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, και δεν μπορεί με κανένα τρόπο να αντικαταστήσει τη ζωντανή διαδικασία αλληλεπίδρασης που μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ μέσα στις σχολικές αίθουσες. Με βάση την ανεπάρκεια των μέσων και όχι το κλειστό σχολείο, έγινε πρόταση από μέρους της ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ στο τελευταίο δια περιφοράς Δημοτικό Συμβούλιο να δοθούν από το Δήμο τα μέσα (τάμπλετ) στα παιδιά που δεν έχουν. Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται και άλλες συλλογικότητες. Το Ρήγμα στα Δυτικά έχει δηλώσει ότι δεν συμμετέχει για λόγους δημοκρατικότητας στα δια περιφοράς Δ.Σ, παρ όλα αυτά αισθανόμαστε την ανάγκη να κάνουμε καθαρή τη θέση μας πάνω στο δίπολο που η ουσία του είναι « ανοιχτά ή κλειστά σχολεία» και να πούμε πως η κατεύθυνση που κινείται η ΑΝΑΠΛΑΣΗ και άλλοι είναι αυτή που συντηρεί τα κλειστά σχολεία και είναι καταστροφική για τη νέα γενιά. Τα tablet που ζητούνται να δοθούν ως εργαλείο δεν είναι αντικείμενο που έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία αντίθετα η σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, είναι να αποφεύγεται η χρήση τους από τα παιδιά. Χοντρικά ο Π.0.Υ βάζει ένα μέγιστο όριο παραμονή ανηλίκων σε οθόνες (1ώρα), σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να δημιουργηθούν σοβαρές βλάβες στην σωματική υγεία (μάτια, εγκέφαλος έως και καρκίνος, σπονδυλική στήλη κ.λ.π.) και στη ψυχική υγεία (εθισμός, κατάθλιψη κ.λ.π. Αυτά είναι δεδομένα που προκύπτουν και είναι δημοσιευμένα από έρευνες της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας σε παιδιά και εφήβους. Παραθέτουμε την άποψη του Διευθυντή της γραμμής «ασφαλές διαδίκτυο» και ειδικού για το θέμα επιστήμονα Γ.Κορμά για τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν τα παιδιά εξ αιτίας της έκθεσης στις οθόνες των ηλεκτρονικών υπολογιστών για πολλές ώρες στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης που αντικατέστησε πρόσφατα την διά ζώσης μάθηση και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. «Το εκπαιδευτικό κόστος είναι μηδαμινό, ενώ εξοικειώνονται με την οθόνη και αυτό, μας ανησυχεί πάρα πολύ», παράλληλα εστιάζουμε ως ομάδα στο πρόβλημα που ανακύπτει στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, που επηρεάζεται πάρα πολύ από τα κλειστά σχολεία. Πάνω από 25 λεπτά και με δίωρα και τρίωρα διαλείμματα , η χρήση ταμπλέτας ή οθόνης υπολογιστή για τα μικρά παιδιά είναι σοβαρό θέμα υγείας. Ο κίνδυνος εξάρτησης για τα μεγαλύτερα παιδιά αυξάνει δραματικά. Από τον Μάρτιο πλέον παρατηρείται και αύξηση της διαδικτυακής παρενόχλησης παιδιών, αφού αυξάνεται η «δεξαμενή» των χρηστών για τους παιδόφιλους Σημειώνει επίσης πως η Ελλάδα, είναι από τις ελάχιστες -αν όχι η μόνη- χώρες στην Ευρώπη, όπου έκλεισαν τα σχολεία σε αυτές τις ηλικίες, τονίζοντας πως σε όλες οι υπόλοιπες, παρά το γεγονός πως έχουν σοβαρότερο πρόβλημα από εμάς, κατάφεραν και τα κράτησαν ανοιχτά. Αυτά λένε οι ειδικοί, εμείς λέμε ότι Η μόνη λύση είναι να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια και όρους που έχουν βάλει η εκπαιδευτική κοινότητα και να σταματήσει η προσπάθεια να στηθεί ένα παράλληλο ψηφιακό σχολείο. Καθαριότητα, σχολιατρική υπηρεσία και σπάσιμο των τμημάτων με λειτουργία πρωί-απόγευμα ,είναι εύκολο μπορεί να γίνει ακόμα και ΤΩΡΑ αν και θα έπρεπε να έχει σχεδιαστεί κάτι πιο μόνιμο από το καλοκαίρι .Με ολόκληρη την ευθύνη στην κυβέρνηση της Ν.Δ και συγκεκριμένους λοιμωξιολόγους να λειτουργούν σαν κυβερνητικοί εκπρόσωποι και το αντίθετο τα σχολεία όπως και τα νοσοκομεία αφέθηκαν στην τύχη τους. Μόνο με το άνοιγμα των σχολείων θα υπάρξει πολλαπλό όφελος για τα παιδιά και θα αποφορτιστεί η οικογένεια που το έχει απόλυτη ανάγκη. Το να μοιραστεί μια ακόμα συσκευή όχι μόνο δεν θα έχει αποτέλεσμα αλλά θα έχει κακό αποτέλεσμα για τους λόγους που περιγράψαμε παραπάνω και ακόμα γιατί θα διευκολυνθεί η κυβέρνηση να μην ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για τα δημόσια αγαθά ΥΓΕΙΑ και ΠΑΙΔΕΙΑ. Το κλείσιμο των σχολείων αποτελεί μεγάλο σκοταδισμό και οπισθοδρόμηση. Ας διαλέξει η ΑΝΑΠΛΑΣΗ και ο ΣΥΡΙΖΑ αν θα στηρίξει το λαό και την εκπαίδευση την καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα της διαχείρισης της πανδημίας αν και τα 10 σημεία του Φίλη για τη λειτουργία των σχολείων δεν μας κάνουν να αισιοδοξούμε για το δρόμο που έχει διαλέξει.. Εμείς διεκδικούμε • Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία ΤΩΡΑ, με όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας και μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας. • Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών . Προσλήψεις όλου του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού (καθαριότητα, νοσηλευτές, κλπ) Προτείνουμε επίσης τα κονδύλια που δεν θα διατεθούν για τις εκδηλώσεις της εορταστικής περιόδου και αυτά που δεν διατέθηκαν για τις εκδηλώσεις του καλοκαιριού ( μαθητικές εκδηλώσεις στο θέατρο Μινωτής ,αθλητικές εκδηλώσεις , πολιτιστική διαδρομή κ.λ.π) να δοθούν στο κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου για επί πλέον ενίσχυση των συμπολιτών μας που βρίσκονται σε ανάγκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου